Sezóna 2017

0

Holice 22. – 23. 4. – ZRUŠENO

Sezóna 2017 pro nás nezačala úplně nejlépe. Náš hradecký klub měl jako vůbec poprvé v historii pořádat jeden závod ze seriálu Mistrovství ČR. Přes veškerou naší přípravu (zázemí, molo, trať) se však závod nemohl uskutečnit kvůli nízké hladině vody. Pokud stav vody dovolí, mohl by se závod konat po prázdninách. Nejnovější informace naleznete vždy na oficiálním českém webu www.sekcem.cz.

 

Náchod 6. – 7. 5.

Sobota

Závodníci se sjeli již brzy ráno, aby ještě před zahájením závodu mohli po dlouhé zimě vyzkoušet své modely. Závod v Náchodě byl prvním místem, kde se použil nový program na zaznamenávání a počítání kol. Ten přes zimu vytvořili závodnici a sourozenci Honza Sršeň se Zdeňkou Dostálovou. Sobota se tedy neobešla bez menších technických úprav softwaru, ale k žádnému většímu narušení do harmonogramu nedošlo, naopak celé sobotní závodění proběhlo velmi hladce.

Já jsem soutěžil ve dvou kategoriích: Mini ECO standard a Mini ECO expert. První závodní den v nové sezóně se u mě neobešel bez potíží. U standarda jsem v dopolední jízdě měl problém s regulátorem otáček a motor neměl dostatečný výkon. Do odpoledních jízd mi naštěstí Tomáš půjčil již napájený funkční regulátor a mohl jsem bez problémů odjet druhou rozjížďku. Nakonec jsem najel 28 kol a na prvního závodníka v průběžném pořadí jsem ztrácel 3 kola. V kategorii Eco mini expert jsem jel s osvědčenou Tothovkou, se kterou jsem byl loni jak v ČR, tak i na Mistrovství Evropy v maďarské Nagykanizse čtvrtý. Ani v této kategorii se mi nedařilo úplně na 100 %. Před prvními závody jsem přemísťoval servo na jinou pozici v lodi, abych dosáhl ideálního rozložení hmotnosti. Neměl jsem však otestované velikosti výchylek v ostrém závodě a spolu s většími poryvy větru jsem měl občas problém zatočit ve správný čas kolem bójky. První rozjížďka se pro mě vyvíjela velmi dobře, na první bójce jsem byl první a závod měl dobře rozjetý. Po asi 3 minutách dobré jízdy se mi však staly osudnými právě menší výchylky na kormidle. Po lehkém ťuknutí o další loď jsem lehce přihnul lodní šroub a naděje na dobrý výsledek byla pryč. Do druhé rozjížďky jsem vyrazil s novým šroubem, ale minutu před koncem mi došla baterka. Chtěl jsem totiž otestovat, zda je vůbec ještě reálné používat akumulátory, na které jsem jezdil v srpnu 2016 na ME v Maďarsku. Ukázalo se, že už nemají dostatečnou kapacitu, takže nejdou použít už prakticky ani jako tréninkové. Po prvních dvou rozjížďkách mám lepší výsledek z první rozjížďky – 35 kol. Na čelo tabulky ztrácím 7 kol.  

Neděle

Neděle začala o poznání lépe. Na místo jsme dorazili včas, takže jsem ještě před začátkem rozjížděk stihl vybrousit šroub na Mini ECO standarda. Dopoledne slibovalo minimum větru a klidnou hladinu. To mi vyhovovalo, protože jsem potřeboval dohnat vše o co jsem včera zaostal. Se standardem jsem se ze soboty nominoval z 8. místa do lepší ze dvou skupin v této kategorii. Vzhledem k tomu, že nás bylo v rozjížďce maximální dovolený počet (8 jezdců), bylo na trati trochu husto. Vybroušením šroubu se loď o poznání zklidnila a dokázal jsem konkurovat. Bohužel jsem na delší dobu zůstal ležet na zádech a lehký vítr ještě podporoval setrvání v této nestandardní. Přes poledne se nad Náchodem z ničeho nic utvořil mrak a vydatně zapršelo. Následkem deště se do rybníka dostala řada nečistot ze stromů okolo. Odpolední rozjížďka se standardem tedy nepřinesla lepší výsledek, protože jsem několikrát musel přijet k molu a čistit nánosy na kormidle a šroubu. Nakonec se mi tedy počítala jedna jízda ze soboty a jedna z neděle. Oproti neděli jsem si polepšil o jedno místo a z Náchoda si odvezl celkově 7. místo v kategorii Mini ECO standard.

V kategorii Mini ECO expert jsem měl větší šance i přesto, že jsem se nedostal do nejlepší rozjížďky v dané kategorii. Startoval jsem v druhé z celkových tří. V ranní rozjížďce se mi zadařilo a najel jsem 39 kol. Zajet dobrý výsledek se však povedlo i ostatním soutěžícím, zejména z té nejlepší skupiny. Vše tedy záleželo na mé poslední jízdě. Odpoledne nebyly podmínky zdaleka tak příznivé. Zvedl se vítr a hladina se zvlnila. Odstartoval jsem podobně jako v první rozjížďce v sobotu. Za první bójkou jsem byl ve vedení a kontroloval svou pozici. Zhruba v půlce závodu však přišel kontakt se soupeřem a nepříjemný zvuk. Myslel jsem si, že jsem zase ohnul šroub. Pomalu jsem se rozjel a nepociťoval žádné změny v jízdním projevu lodě. Bál jsem se, aby mi vydržely baterky. Někdy se totiž může stát, že si šroub přihnete tak nešikovně, že to na rychlost ani na jízdní projev nemá prakticky žádný vliv, přesto je motor víc zatížený a akumulátor se vybije ještě před koncem závodu. To však nebyl můj případ. Rozjížďku jsem dojel bez potíží a na šroubu ani známka po kolizi. Po zhlédnutí výsledků jsem dokonce zjistil, že jsem ve 4. jízdě najel nejlepší výsledek z celého startovního pole v této jízdě – 38 kol. Nakonec jsem tedy součtem 2 jízd z neděle dosáhl na 77 kol a připadlo mi celkově 5. místo v kategorii Mini ECO expert.

Výsledky ze soutěže v Náchodě najdete na webu sekcem.cz.

 

Ejpovice u Plzně 20. – 21.5.

Sobota

První rozjížďka ve třídě mini ECO standard byla hodně uskákaná. Na ejpovickém jezeře se dělaly dlouhé rovné vlny, které se táhly zleva do trati. Bohužel jsem dal akumulátor hodně dozadu, tím pádem jsem neměl ideálně vyváženou loď na dané podmínky a celou rozjížďku jsem proskákal. Můj výsledek 23 kol je podprůměrný. V odpolední pauze jsem model vyzkoušel s jinou polohou baterek (tedy i celkového těžiště lodi) a hned se výsledek přiblížil špičce. Konečně jsem cítil, že výkon je srovnatelný s konkurencí. V odpolední jízdě jsem zajel 29 kol, tedy po sobotních jízdách průběžné 5. místo.

V první rozjížďce kategorie mini ECO expert jsem na tom byl o něco lépe. Loď jela i přes velké vlny vcelku stabilně. Byl jsem hned po startu první na vrcholové bóji a vedl závod. 2x jsem se překlopil na záda a asi 4x se mi loď zakopnula u bójky. S podobnými problémy se však potýkali i soupeři, takže jsem nakonec dojel do cíle s 32 koly (běžně se jezdí 39-42 kol) na 2. místě průběžného celkového pořadí. Odpoledne převládaly vlny a vítr. Výsledek jsem si sice zlepšil na 34 kol, ale bylo jasné, že vše rozhodne neděle.

Neděle

Dopoledne byla hladina klidná, což slibovalo, že právě dopolední rozjížďka nejvíce zamíchá pořadím. V kategorii mini ECO standard jsem udělal pár drobnějších chyb a zajel 28 kol. V této rozjížďce se srazili dva velcí favorité a oba museli ze závodu odstoupit. Odpoledne vítr opět zesílil, takže se výkony v rozjížďkách výrazně snížily. Nakonec jsem se oproti sobotě posunul o jednu příčku výš a z Plzně jsem si odvezl 4. místo a 12 bodů do seriálu MiČR.

V kategorii mini ECO expert se mi vedlo ještě lépe. V sobotu navečer jsem ještě provedl pár úprav ve výchylkách kormidla. Nastavil jsem si ostřejší odezvu kolem středové polohy. Loď teď rychleji reaguje na změnu směru a zatáčky jsou živější. Nedělní dopolední rozjížďku se mi totiž díky klidné hladině a bezchybné jízdě podařilo vyhrát s nájezdem 39 kol. Všichni jsme však měli problém s akumulátory, protože právě klidná „těžká“ hladina bez vlnek a bublinek je zatěžuje nejvíce. Loď totiž neposkakuje, je stále „přilepená“ k hladině a šroub zabírá po celou rozjížďku na 100 %. Odpolední rozjížďka se s loděmi mini expert i přes větší vlny stále dala v pohodě zajet. Bohužel jsem nedokázal udržet nervy na uzdě a často chyboval. Dojel jsem s 36 koly na 5. místě této rozjížďky. Se štěstím jsem nakonec přes velmi dobrý výkon z dopolední jízdy udržel celkově 2. pozici a odvezl si z Plzně 18 bodů!
Výsledky z Plzně najdete na webu www.sekcem.cz.

Tyto dva závody jsem bral hlavně jako trénink a testování Tothovky (má loď v kategorii mini ECO expert) na srpnové Mistrovství světa v Maďarsku. Loď je stále konkurence schopná a spolehlivá. Nevím zda se mi podaří (z časových důvodů) se zúčastnit alespoň jednoho z posledních dvou závodů MiČR před prázdninami.

Mistrovství světa v maďarské Nagykanizse 18. – 27.8.

Kompletní informace z mistrovství světa najdete v samostatném příspěvku.

 

Článek byl vytvořen v květnu 2017. Poslední změna 18.9.2017.